Träna utan medlemskap!

När Hélène Barkman bodde i London lanserades den supertrendiga träningsformen Megaformer, hämtad hela vägen från Los Angeles och hon fastnade direkt! Att träna Megaformer på ett boutiqegym blev något som Hélène kom att sakna när hon senare flyttade hem till Sverige. Då bestämde hon sig för att starta en egen träningstudio - BECORE. Vi träffade Hélène och frågade henne lite mer om BECORE och vad man kan förvänta sig på ett träningspass på studion.

Vad är det som gör BECORE speciellt?

BECORE erbjuder över 120 gruppträningspass i veckan, och du kan träna hos oss helt utan medlemskap. Träningen vi erbjuder är säker, effektiv och rolig! Våra erfarna instruktörer har möjlighet att ge personligt anpassad träning eftersom våra grupper är mindre än på traditionella styrketräningsklasser.

Vilka typer av träningsformer erbjuder ni på BECORE vid MOOD?

Megaformer är pilatesinspirerad styrketräning. Under ett träningspass tränar du kroppens alla muskler genom att arbeta med motstånd i alla led, vilket hjälper till att förbättra styrka, uthållighet, balans och smidighet. Det är skonsam men tuff träning som ger snabba resultat! Ge det minst 3 gånger för att fastna, efter 6 tillfällen både ser och känner du resultat.
Barre är också styrketräning men inspirerad av dansares träning och erbjuder den perfekta kombinationen av graciösa och energiska rörelser som stärker, förlänger och tonar kroppen.

Becore MOOD

Kan man träna hos er även om man är väldigt otränad?

Absolut! Alla våra träningsformer passar alla oavsett förkunskaper, ålder eller fysiska förutsättningar. Träningen är skonsam med låg skaderisk, så du kan med fördel komma och träna även om du inte tränat på länge (eller aldrig!). Som nybörjare kan man komma på vilken klass som helst, eller så kan man anmäla sig till en av våra Intro Courses där man under 3 eller 4 veckor får den kunskap och information man behöver för att känna sig bekväm med att ta alla våra klasser på schemat.

Varför ska man träna hos just er?

För att det är enkelt och bekvämt, men framförallt för att träningen i sig är helt unik. Resultaten du uppnår talar för sig! Vi erbjuder handdukar, elektroniskt låsbara skåp och alla produkter du kan tänkas behöva i våra fräscha duschar och omklädningsrum. Allt detta utan att du behöver vara medlem, och med klasser från tidig morgon till sen kväll. Eftersom du har träningsstrumpor på dig när du tränar behöver du inte släpa på skor, och kan vara spontan med din träning om du har ett litet träningskit med dig i väskan till jobbet. Du kan boka plats på klass via vår app eller hemsida fram till att klassen startar.

Har du några tips på övningar man kan göra om man sitter vid ett skrivbord hela dagarna?

När man sitter ned hela dagarna är det viktigt att tänka på sin core och nacke, det är lätt att få gamnacke och att ryggen faller ihop. Ha datorn i ögonhöjd för att förebygga, och kom på ett Megaformer-pass för att stärka och sträcka ut!
Plankan är en fantastiskt bra övning som jobbar core, rygg och rumpa. Viktigt är att inte släppa ryggen och att spänna rumpan hela tiden medan man arbetar med coremuskulaturen. Det är också en perfekt övning för att mäta hur träningen ger resultat, allteftersom man orkar fler och fler sekunder. Sitter man mycket ned kan man även bli stel i höftböjaren, så försök att variera mellan att arbeta sittandes och att stå. Eller ta små pauser regelbundet där du reser dig upp så att blod kan strömma till och hålla igång cirkulationen.

Välkommen till BECORE på Jakobsgatan 34!

Publicerad: