Träningsformen för dig med lite tid

Januari är månaden när många känner att det är dags att skapa nya hälsosamma vanor, och i MOOD District finns många bra ställen att börja på. Bionic erbjuder en annorlunda och väldigt effektiv träning med hjälp av EMS. Vi pratade med Bionics sverigechef Erik Axelsson för att ta reda på mer och vilka fördelarna är med att träna hos just dem. 

Vad är historien bakom Bionic?

Vår första träningsstudio öppnades i Schweiz för 8 år sedan, men metoden med EMS har använts av elitidrottare längre än så. Det är väldigt effektiv träning för att bygga muskler och snabbt kunna rehabilitera skador. Idag finns 10 studios i Schewiz och vi växer så det knakar. Utöver det har vi också en studio i Dallas, USA samt en här i Stockholm.

Vad skiljer Bionic från andra träningsformer?

Vi på Bionic kombinerar personlig träning med EMS. Dessutom behöver du inte ta med dig något när du tränar hos oss då vi tillhandahåller allt du behöver under passet. Vi följer successivt upp resultat genom kroppsanalyser och styrkemätningar. Det är den perfekta träningsformen för dig som är ute efter högeffektiv träning och en riktigt bra upplevelse.

Vad är egentligen EMS och hur funkar det?

EMS betyder elektrisk muskelstimulering och det är impulser som stimulerar dina muskler och skapar en högintensiv träning utan vikter. Därför är träningen hos Bionic även skonsam för lederna och passar för alla åldrar.

Varför ska man välja att träna hos er?

De som tränar hos oss har gemensamt att de vill ha bästa möjliga resultat på kortast tid. Vi har riktigt kompetent personal som guidar dig under hela träningspasset, vi tillhandahåller allt du behöver för din träning hos oss och vi håller den högsta kvalitetsstandarden i våra studios.

Behöver man vara vältränad för att träna hos er?

Självklart inte! Våra personliga tränare anpassar träningen efter dig och dina behov och förutsättningar. Många av våra kunder har svåra skador och begränsningar och kompletterar sin rehab med träning hos oss.

Vilket är ditt bästa råd till någon som vill komma igång med träningen?

Välj rätt träningsform, det vill säga hitta en träningsform som du trivs med och sätt upp ett tydligt mål att jobba mot.

Har du några tips på övningar man kan göra om man sitter vid ett skrivbord hela dagarna?

Det viktigaste är att se till att inte sitta still för länge utan att röra på dig. Kom ihåg att sträcka på dig, dra ihop skulderbladen och göra lite enkla stretch- och rörlighetsövningar. Men när du ändå sitter vid datorn, passa på och boka in dig på en provträning hos oss och bli av med din ryggsmärta.

Publicerad: